Grim Fandango Remastered – INGYEN



Képtalálat a következőre: „grim fandango remastered cover”

Platform:

Ár: INGYENES

Atyavilág! Ez a játék azok közé tartozik, amelyeket még a hőskorban toltam a jó öreg Cyrix 333-as masinámon… Nulla angol tudással, és mégis végig vittem az elejétől a végéig. Persze öcsémmel ketten szerencsétlenkedtünk, hosszú órákon át, mire sikerült eljutni a végéig. Volt ennek a játéknak egy varázsa, egy olyan atmoszférája, amelyet nehéz leírni. Szerintem aki akkoriban játszotta, az tudja miről beszélek. Talán úgy tudjátok elképzelni, mint amikor a mester létrehozza a művét, majd azt egy varázslattal lélekkel tölti meg, hogy valóban éljen. Nos, a Grim Fandango Remastered kiadást, most ingyen szerezhetitek be. Itt lentebb lesz a link, de előtte a szokásunkhoz híven, egy kis ismertető. Nagyon ajánlom ezt a játékot, mondjuk nem elfogulatlanul, de ez úgy gondolom érthető. Na gyerünk, zsebeljétek be!

 

Leírás:

A kalandjátékok szerelmesei 1997-ben, a Monkey Island 3 egyik távoli szigetén futhattak össze Szőkeszakáll kávézójának csendes törzsvendégével, akinek mellesleg egy kés állt ki a hátából (ami elég jó magyarázat a csendességére). Itt találkozhattunk először Manny Calavera barátunkkal (Kopaszodó Manny, szabad fordításban), a 98-as év legnagyszerűbb, leghumorosabb, leghalálibb kalandjátékának hősével. Ahogy már korábban tudhattuk, a LucasArts 1997-ben, engedve a „nem 3D-s játékokat nem vesszük játékszámba” trendnek, elhatározta, hogy következő kalandjátékát kiemeli a térbe. A fejlesztők nem bíztak semmit a véletlenre: játékukhoz mindenből a legjobbat vették. Kiindultak egy 3D-s motorból, ehhez teremtettek egy aztékos-latinos hangulatú világot, benépesítették jópofa csontvázakkal, és megfűszerezték a Monkey Island felhőtlen humorával. Így született meg a Grim Fandango.

Képtalálat a következőre: „grim fandango remastered”

Mi változott a Remastered-ben?

Igazából három dolog. Egyrészt maguk a karaktermodellek, melyeket tényleg újraalkottak, az eredetihez képest kategóriákkal több részletet tartalmazó textúrákkal. Másrészt megjelentek a dinamikus fényeffektek, vagyis bizonyos helyszíneken és helyzetekben (például egy cigaretta meggyújtásánál, vagy az ablakon beszűrődő napfénynél) a környezetre fény vetül. A harmadik, a legnagyobb és a legfontosabb változtatás az alternatív irányítás. A Grim Fandango egyike volt a legelső 3D-s kalandjátékoknak, vagyis egy teljesen gyerekcipőben járó stílusban próbálkozott, és nem teljesen sikeresen. Tim Schafer, a legendás játékok atyja görcsösen ragaszkodott az ekkoriban egyre népszerűbb „tankirányításhoz”, a Resident Evil és a Tomb Raider sorozatokban látott metódushoz, ahol a főszereplő adja a referenciapontot a mozgáshoz. Ez értelemszerűen azt jelentette, hogy a szűk tereken való közlekedést bizony meg kellett tanulni és meg kellett szokni… és ezt 2015-ben egészen biztosan kevesen tennék meg. Éppen ezért – na meg a kontrollertámogatás miatt – két új módon is terelhető a játék hőse: modern, az analóg karokat rendesen használó módon, illetve PC-n és PlayStation Vitán point-and-click metódus szerint, vagyis a billentyűzethez már nem is kell hozzáérni, elég csak mutatni és klikkelni. Hogy ez mekkora forradalmi újítás, azt igazából az példázza, hogy az embernek eszébe sem jut, hogy eredetileg ezt nem így kellett vezérelni – egyszerűen csak működik.

És ó, hogy ez mennyire igaz a Grim Fandangóra is. Hiába telt el 17 esztendő, mind a mai napig nem készült ennyire részletgazdag, ennyire hangulatos, ennyire grandiózus játék a műfajban. A film noir világát és hangulatát tökéletesen megragadó, céltudatos, hihetetlenül karakteres GF tényleg egy korszakot zárt le, de azt tökéletesen tette. Manny Calavera éveken átívelő, alsó hangon is 12 órás, monumentális kalandja a halottak földjén legalább annyira lebilincselő, élvezetes és szórakoztató, mint annak idején, függetlenül attól, hogy megvolt-e az eredeti, vagy sem. Világa, karakterei, helyszínei egyszerűen semmihez sem hasonlíthatók, nincs még egy olyan játék, ami ilyen zseniálisan építette volna fel a maga fikcióját, mindezt a sztoriba, a világba tökéletesen beleszőtt feladványokkal, amire az ember nem puzzle-ként gondol, hanem megoldandó akadályként. Persze a többi LucasArts játékhoz hasonlóan ez is meglehetősen furmányos gondolkodást, nem szokványos megoldásokat követel meg, de hát erre valók a végigjátszások. Az elakadás itt ugyanis egyáltalán nem frusztráló, hiszen nem kell időkorláttól, elhalálozástól félni, és a bejárható helyszínek mérete és mennyisége sem elriasztó. Némi keresgélés, botorkálás, feleslegesnek tűnő körözgetés után minden helyzetet meg lehet oldani, aztán jöhet a következő őrült jelenet, bolondos és maximálisan mulatságos fejezet egy olyan roadmovie-ban, ahol minden csak egy állomás a nagy útban, melynek végén a megváltás, és a nagy szerelem vár.

Képtalálat a következőre: „grim fandango remastered cover”

Gépigény:

MINIMUM:

    • Op. rendszer: Windows Vista or Later
    • Processzor: Intel® Core™ 2 Duo 2.4 GHz, AMD Athlon™ X2 2.8 GHz, or higher
    • Memória: 4 GB RAM
    • Grafika: ATI Radeon HD 4650 / NVIDIA GeForce GT 220 / Intel HD 4000 Graphics, or equivalent
    • Tárhely: 6000 MB szabad hely
    • Hangkártya: Windows Compatible Card
    • Egyéb megjegyzések: GPU that supports OpenGL 3.3 or higher

Magyarítás Letöltése

Beszerzés: Grim Fandango Remastered

Facebook Comments
Kenian

Kenian

Az élet egy nagy játék. Csak akkor van gáz ha eljön a Game Over felirat...